Kaye

分類:生活記事
2013/07/04 09:23
 Kaye 是我的英文家教老師,雖然只上了幾次課而已,但我們保持了良好的友誼。

  這次從巴爾幹回來,我請Kaye在西堤吃個飯,她前一天準備了一個小冊子送給我,封面是用"小貼紙"貼起來的,裡面的插圖是她在報紙上剪來貼的,因為她手巧,整個看起來就像是買的一樣,最重要的是裡面她找了好多英語名言送給我,我用它一方面學英語,一方面領悟人生的意義。

 

  只是好多英文諺語或名句,有的簡單易懂,有的搞得我滿頭霧水,我要知道字面下的隠諭,有時有點難。

 

 Bravery is being the only one who knows you're afraid.

 

There are no facts, only interpretations.沒有事實, 只有詮釋.

 

It's not really reining..it's just liquid sunshine.

 

Go within every day and find the inner strength so that the world will not blow your candle out. 

 

Don't let you can't do interfere with what you can do.

 

There are only two mistakes one can make along the road to truth.

not going all the way and not starting.

一個人在真理路沿途可能有兩個錯誤--不能始終堅持, 以及連起步都沒開始 ...

 

 

 

 

 Kaye看我很喜歡,又做了兩本送我,我很謝謝她,但也讓我每天不停的翻書找答案,這是最好的學習動力啊!

 

I waited for you for 30  minutes last week.    

2011/07/04 09:48

 My English teacher Kate is a American  .

Last week, she take a leave.  I waited for her 30 minutes in the English classroom .

Today, I  ask  her : Is the「I was waiting for you for 30 minutes .」or 「I waited for you for 30 minutes last week.」right?

She answer me:  Both  are OK! 

recording錄音 vdio recording 錄影

characters角色,人物

response答案

statement陳述,說明

race 比賽car race汽車比賽

according適合的,相符的

et發音e 是來自法文,不是英文,

ballet[ˋbæle] 芭蕾

bouquet[buˋke]一束

gourmet[ˋgʊrme]美食家

filet [fɪˋle] 牛豬的里脊

chalet [ˋʃæle] 瑞士的農舍

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sophia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()